جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵

همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان؛

دومین دوره طرح «بهار در بهار» در قزوین برگزار شد

محفل قرآنی بهار در بهار

در دهمین روز ماه مبارک رمضان، دومین دوره طرح سراسری محفل انس با قرآن کریم با عنوان «بهار در بهار» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» توسط محفل قرآن و عترت اداره کل با حضور مهدی جوزی دبیر محفل، قرائت مجلسی آیات منتخب توسط قاری مطرح استانی علی متولی، ارائه آموزه‌های مرتبط نهج البلاغه توسط فاطمه محمدبیگی مدیرکل و با شرکت جمعی از فعالان قرآنی و اعضای کتابخانه‌های عمومی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه آیات ۶۲ تا ۶۸ سوره یونس توسط علی متولی تلاوت شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: امروز توفیق میزبانی طرح سراسری «بهار در بهار» با هدف ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی نصیب این اداره کل شده است.

وی افزود: قرآن، یکی از دو امانت نفیس و گرانبهای پیامبر اسلام(ص) است و تفسیر قرآن و توجه به معانی و مفاهیم آن، مقدمه عمل به آن است.

محمدبیگی اضافه کرد: خداوند در دین مبین اسلام، نعمت بزرگی همچون قرآن را به عنوان اصلی ترین کتاب مسلمانان به ما هدیه کرده است که هر چه بتوانیم با این کتاب مقدس پیوند بیشتری بگیریم، آگاهی و دانش بیشتری در حوزه دین خواهیم داشت.

وی با اشاره به نهج البلاغه امام علی(ع) و سخنان ارزشمند ایشان در این کتاب اظهار داشت: طبق فرمایش مولای موتقیان، کسی که اخلاق دارد همه نعمتها را دارد. اگر در جامعه ای اخلاق حاکم باشد در پرتو او می توان به همه جا رسید. در خطبه ۲۸ می خوانیم: «إن أخوف ما أخاف علیکم إثنتان إتباع الهوی و طول الأمل» من از دو چیز بر شما می ترسم پیروی از هوا و آرزوی دراز که هر دوی اینها از جنس بی اخلاقی هستند.

مهدی جوزی دبیر محفل قرآن و عترت کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این برنامه به استفاده از ظرفیت فناوری و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

طرح سؤال از نکات مطرح شده و اجرای مسابقه بخش پایانی این محفل بود.

بهار در بهار

بهار در بهار

بهار در بهار

بهار در بهار

بهار در بهار

بهار در بهار

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =